Branża eventowa, w szczególności ślubna charakteryzuje się tym, że każda z usług proponowanych przez daną markę jest wyjątkowa. W stosunku do każdej pojedynczej usługi, wydarzenia uczestnicy mają z reguły wysokie oczekiwania. Czasem bywa tak, że z konkretnej usługi korzystają tylko raz w życiu. Trzeba ich również przekonać do tego, aby właśnie tę konkretną usługę wybrali na bardzo wyjątkową dla nich okazję. Aby dobrze zaprezentować oferowane usługi, warto stworzyć stronę internetową.
Przeczytaj również: Marketing internetowy firmy z branży turystycznej – o co zadbać?
Dlaczego warto mieć stronę internetową?
Strona internetowa to kreowanie wizerunku i wiarygodności oraz dobra forma promocji firmy. Umożliwia kontrolowanie tego, jak marka postrzegana jest przez klientów przez udostępniane treści i utrzymywanie kontaktu osobami zainteresowanymi ofertą.
Przeczytaj również: Co daje strona internetowa i e-sklep dla firmy działającej w branży zdrowie i uroda?
Utrzymanie stałego kontaktu z klientami przez udostępnianie informacji, formularze, czaty na żywo. Klient może w każdej chwili wysłać zapytanie w ramach oferowanej usługi.
Przeczytaj również: Jak docierać z usługami i produktami rolnymi do klientów w sieci?
Prezentacja oferty usług z możliwością ciągłego jej aktualizowania. Strona pozwala na śledzenie zainteresowana konkretnymi usługami i wprowadzać działania mające na celu zwiększenia sprzedaży. To dla klienta możliwość zapoznania się z ofertą i wybrania dla siebie tej odpowiedniej.
Dostępność 24/7 zarówno informacji o firmie, jak i produktach. Odbiorcy mogą wchodzić w interakcję z marką w dowolnym momencie.
Możliwość korzystania z analiz i statystyk, co pomoże analizować i zrozumieć zachowania użytkowników, ich dane demograficzne i wzorce ruchu na stronie.
Konstruowanie kampanii reklamowych – dzięki posiadaniu strony można dużo lepiej określić grupę odbiorców, dzięki czemu kampanie reklamowe są skuteczniejsze.
Jaka powinna być dobra strona internetowa?
-
intuicyjna, przejrzysta, prosta w obsłudze,
-
funkcjonalna,
-
działająca bardzo szybko,
-
responsywna (dostosowana do wszelkiego rodzaju urządzeń),
-
zgodna z zasadami SEO.
Pozycjonowanie strony – jak sprawić, aby strona była wysoko w wyszukiwaniach?
Aby zdobyć większą liczbę wejść na stronę, być może też większą sprzedaż na stronie internetowej, warto zadbać, żeby:
-
słowa kluczowe były odpowiednio dobrane,
-
treści zamieszczane na stronie były wartościowe, unikalne, wyczerpujące i odpowiadające na pytania użytkowników,
-
grafiki, zdjęcia i filmy były atrakcyjne,
-
wszystko, co zamieszczane na stronie było zoptymalizowane,
-
strona była responsywna (prawidłowo wyświetlała się na każdym rodzaju urządzeń),
-
była bezpieczna, posiadała certyfikat SSL,
-
zawierała wartościowe linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne (w serwisach ślubnych, blogach tematycznych, stronach branżowych, u innych usługodawców, mediach społecznościowych czy forach internetowych),
-
szybko się ładowała.
Portale weselne, jak również różnego typu blogi tworzą wiarygodność marki, dzięki czemu zdobywają wielu klientów i wspomagają promocję firmy w Internecie.
Inne formy promocji, jakie warto zastosować to Wizytówka Google Moja Firma (pozwoli na dostępność danych teleadresowych, godzin otwarcia, opinii), działalność w Social Mediach (to stały kontakt z klientami, możliwość zamieszczania wielu inspiracji, możliwość zarówno płatnej, jak i bezpłatnej promocji na Facebooku czy Instagramie).