Strona główna
Jakie są zalety strony internetowej w branży eventowej?

28.04.2023

Jakie są zalety strony internetowej w branży eventowej?

Jakie są zalety strony internetowej w branży eventowej?

Branża eventowa, w szczególności ślubna charakteryzuje się tym, że każda z usług proponowanych przez daną markę jest wyjątkowa. W stosunku do każdej pojedynczej usługi, wydarzenia uczestnicy mają z reguły wysokie oczekiwania. Czasem bywa tak, że z konkretnej usługi korzystają tylko raz w życiu. Trzeba ich również przekonać do tego, aby właśnie tę konkretną usługę wybrali na bardzo wyjątkową dla nich okazję. Aby dobrze zaprezentować oferowane usługi, warto stworzyć stronę internetową.

Przeczytaj również: Marketing internetowy firmy z branży turystycznej – o co zadbać?

Dlaczego warto mieć stronę internetową?

Strona internetowa to kreowanie wizerunku i wiarygodności oraz dobra forma promocji firmy. Umożliwia kontrolowanie tego, jak marka postrzegana jest przez klientów przez udostępniane treści i utrzymywanie kontaktu osobami zainteresowanymi ofertą.

Przeczytaj również: Co daje strona internetowa i e-sklep dla firmy działającej w branży zdrowie i uroda?

Utrzymanie stałego kontaktu z klientami przez udostępnianie informacji, formularze, czaty na żywo. Klient może w każdej chwili wysłać zapytanie w ramach oferowanej usługi.

Przeczytaj również: Jak docierać z usługami i produktami rolnymi do klientów w sieci?

Prezentacja oferty usług z możliwością ciągłego jej aktualizowania. Strona pozwala na śledzenie zainteresowana konkretnymi usługami i wprowadzać działania mające na celu zwiększenia sprzedaży. To dla klienta możliwość zapoznania się z ofertą i wybrania dla siebie tej odpowiedniej.

Dostępność 24/7 zarówno informacji o firmie, jak i produktach. Odbiorcy mogą wchodzić w interakcję z marką w dowolnym momencie.

Możliwość korzystania z analiz i statystyk, co pomoże analizować i zrozumieć zachowania użytkowników, ich dane demograficzne i wzorce ruchu na stronie.

Konstruowanie kampanii reklamowych – dzięki posiadaniu strony można dużo lepiej określić grupę odbiorców, dzięki czemu kampanie reklamowe są skuteczniejsze.

Jaka powinna być dobra strona internetowa?

  • intuicyjna, przejrzysta, prosta w obsłudze,

  • funkcjonalna,

  • działająca bardzo szybko,

  • responsywna (dostosowana do wszelkiego rodzaju urządzeń),

  • zgodna z zasadami SEO.

Pozycjonowanie strony – jak sprawić, aby strona była wysoko w wyszukiwaniach?

Aby zdobyć większą liczbę wejść na stronę, być może też większą sprzedaż na stronie internetowej, warto zadbać, żeby:

  • słowa kluczowe były odpowiednio dobrane,

  • treści zamieszczane na stronie były wartościowe, unikalne, wyczerpujące i odpowiadające na pytania użytkowników,

  • grafiki, zdjęcia i filmy były atrakcyjne,

  • wszystko, co zamieszczane na stronie było zoptymalizowane,

  • strona była responsywna (prawidłowo wyświetlała się na każdym rodzaju urządzeń),

  • była bezpieczna, posiadała certyfikat SSL,

  • zawierała wartościowe linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne (w serwisach ślubnych, blogach tematycznych, stronach branżowych, u innych usługodawców, mediach społecznościowych czy forach internetowych),

  • szybko się ładowała.

Portale weselne, jak również różnego typu blogi tworzą wiarygodność marki, dzięki czemu zdobywają wielu klientów i wspomagają promocję firmy w Internecie.

Inne formy promocji, jakie warto zastosować to Wizytówka Google Moja Firma (pozwoli na dostępność danych teleadresowych, godzin otwarcia, opinii), działalność w Social Mediach (to stały kontakt z klientami, możliwość zamieszczania wielu inspiracji, możliwość zarówno płatnej, jak i bezpłatnej promocji na Facebooku czy Instagramie).