Promując atrakcje turystyczne i noclegi, musisz sprawić, aby Twój klient poczuł się, jakby już tam był. To jedna z ważniejszych rzeczy w oferowaniu tego typu usług, ponieważ sprzedajesz wrażenie, pełne emocji doświadczenie, a nie zimny produkt, który ktoś postawił na półce. Jest kilka aspektów, o które należy zadbać, aby promocja była udana i skuteczna.
Przeczytaj również: Jakie są zalety strony internetowej w branży eventowej?
Jak promować atrakcje turystyczne i noclegi?
Sposobów na promocję firmy w Internecie jest wiele. Warto działać na kilku wybranych polach, aby osiągnąć lepsze rezultaty.
Przeczytaj również: Co daje strona internetowa dla firmy oferującej kursy i szkolenia?
1. Własna strona internetowa, najlepiej z możliwością rezerwacji
Korzyści płynące z posiadania strony internetowej to między innymi:
Przeczytaj również: Jak promować firmę z branży eventowej w sieci?
-
możliwość zbudowania wizerunku (jeśli na stronie znajduje się również blog z ciekawostkami i informacjami turystycznymi, możesz mieć pewność, że zyskasz rangę eksperta w branży turystycznej),
-
miejsce, gdzie z łatwością wypromujesz swoje usługi,
-
możliwość monitorowania wyników,
-
utrzymywanie kontaktu z odbiorcami,
-
możliwość prowadzenia działań marketingowych,
-
dostępność oferty 24/7,
-
zwiększenie zysku firmy.
Jak pozycjonować stronę, aby dotarła do odbiorców?
-
używaj słów kluczowych (po analizie popularnych fraz, będziesz wiedzieć, które są odpowiednie),
-
twórz wartościowe treści, które wyczerpująco odpowiadają na pytania odbiorców,
-
zadbaj o bezpieczeństwo na stronie (certyfikat SSL),
-
sprawdź, czy strona jest responsywna (dobrze wyświetla się na każdym rodzaju urządzeń),
-
zadbaj o poprawne meta dane,
-
linkuj wewnętrznie do innych treści,
-
linkuj zewnętrznie z wartościowych treści zewnętrznych (artykuły sponsorowane, portale turystyczne),
-
zadbaj, by witryna ładowała się szybko.
Dzięki tym działaniom Twoja strona wyląduje w pierwszych wynikach wyszukiwań w Google i zdobędzie wielu odbiorców.
2. Social Media
Promowanie firmy na Facebooku czy Instagramie lub TikToku to bardzo dobre rozwiązanie dla firm działających w branży turystycznej. Dzięki mediom społecznościowym możesz:
-
dotrzeć do ogromnej liczby odbiorc ów na całym świecie,
-
lepiej poznać potrzeby klientów, dzięki ich opiniom oraz możliwością szybkiej komunikacji z nimi,
-
bezpłatnie publikować treści (lub podjąć płatne działania reklamowe skierowane do konkretnej grupy odbiorców),
-
tworzyć rozpoznawalność firmy.
Pamiętaj o kolorowych, przyciągających wzrok zdjęciach, grafikach i filmach. Pokaż to, co jest najlepsze w Twojej marce, promując firmę w social mediach.
E-mail marketing
To popularny sposób komunikacji obiektów turystycznych z gośćmi, którzy je odwiedzili. Newsletter, w którym zaproponujesz rabat lub specjalną ofertę, z pewnością zachęci do kolejnej podróży i kolejnego odwiedzenia Twojego obiektu lub atrakcji turystycznej.
Zadbaj, aby umieszczane treści były atrakcyjne wizualnie, bez widocznych błędów. Pamiętaj, że budujesz emocje i chęć pojechania na daną wycieczkę czy odwiedzenia danego hotelu, dlatego staraj się jak najlepiej pokazać dane miejsce. Używaj wielu zdjęć, filmów i grafik. Zróżnicuj rodzaje promocji firmy, a z pewnością przyciągniesz wielu zadowolonych turystów.